Recomana'm, si us plau! (contes)

Maria Blanchard
Qui m'havia de dir que passaria per Llegeixes o què! abans de dos mesos!

I qui m'havia de dir que, a més, ho faria amb una llista de recomanacions lectores?

El cas és que una de les meves alumnes del Taller d'Escriptura del Casal de Font d'en Fargues m'ha demanat que li recomani algunes lectures.

He de reconèixer que ho ha fet amb tota la picardia del món: “Se que em vas dir que no t'agrada massa això de recomanar, però els que he llegit fins al moment, bé sigui perquè els has anomenat a classe o perquè directament me'ls has aconsellat, m'han agradat força.” Donant-me aquest confiança (donant-me peixet!), no he pogut dir-li que no, malgrat la feinada que arrossego aquests dies...

Així que li he enviat una llista, curta però intensa, de recomanacions de contistes que, per a mi, són de treure's el barret.

Aquí la teniu: 

Alice Munro, Massa felicitat i Odi, amistat, festeig, amor, matrimoni
Joan Todó, A butxacades.
Berta Marsé, En jaque.
Tina Vallès, Un altre got d'absenta (la meva alumna ja ha llegit El parèntesi més llarg).
Sergi Pàmies, Si menges una llimona sense fer ganyotes.
Sergei Dovlatov, La maleta.
James Salter, L'última nit (novetat en català, d'una nova editorial, L'Altra).
Roald Dahl, Històries imprevistes.
Jane Bowles, Petits plaers.
Eduard Márquez, Zugzwang.
Charles Bukowski, La màquina de cardar.

Crec que no està malament per començar, no?

Si us voleu afegir a la festa recomanadora, la meva alumna estarà encantada d'eixamplar encara més la seva experiència lectora.

Ep! Però recordeu que aquesta llista és “només” de contes... Més endavant ja li he dit que faré una llista de novel·les, de teatre i poesia.

Comentaris

  1. Llegeixo pocs contistes, però cada vegada més, ho reconec, així que més aviat em dedicaré a recollir recomanacions que a fer-ne de noves. Per exemple, desconeixia aquest llibre de Márquez, i l'autor m'agrada força (ara aviat tocarà novel·la, posat que publica puntualment cada tres anys). He començat aquest any amb Roald Dahl, i de moment estic amb els infantils, tot arribarà. L'únic que llegit de la llista és el de Sergi Pàmies, i la Tina Vallès està entre els meus objectius. Així que ja veus, t'agraeixo la llista, hehehe.

    ResponElimina
    Respostes
    1. D'acord Xexu, espero que puguis recomanar quan faci l'apunt de novel·la, no? O millor quan pengi el de teatre i poesia? (he, he, he)

      A veure, aquest d'en Márquez és dels primers! Em sembla que ara li han editat alguns dels contes d'aquest llibre als Estats Units... En Márquez és de solvència contrastada, ja ho saps! Si el veig per l'escala ja li preguntaré com té la novel·la, ja que sembla que li toca!

      Les Històries imprevistes de Roald Dahl em van encantar. D'infantil (?) només li he llegit Matilda, una joia.

      Tinc pendent llegir Cançons d'amor i de pluja d'en Pàmies, però aquest que poso a la llista l'he treballat a clubs de lectura i m'ha semblat genial.

      Ep, de la Tina Vallès t'ho has de llegir tot! A poc a poc i amb bona lletra, això sí...

      Una abraçada Xexu! Gràcies per passar per aquí!

      SU

      Elimina
    2. Dis-me ortodox i clàssic, que ja saps que ho sóc, però jo li diria que si vol llegir Calders i Moncada... Esclar que ja els deu haver llegit. I com que aquests dies n'he parlat, per què no un altre clàssic: Cròniques marcianes, de Ray Bradbury.
      I que consti que m'agrada menys que a tu recomanar, en tot cas... deixar anar :-)

      Elimina
    3. Gràcies, miquel ortodox i clàssic!!!
      Potser sí que els ha llegit, en Calders i en Moncada, però crec que no li farà cap mal, rellegir-los. I les Cròniques d'en Bradbury jo no les he llegides!!! Caldrà posar-s'hi!
      Gràcies amic!

      SU

      Elimina
  2. Bon dia, primer et dono les gràcies per la teva llista de recomanacions. La recullo i me l’enduc. No n’he llegit cap. Fa molt temps que vaig darrera de “A butxacades” des que en vaig llegir una ressenya al blog de l’Eduard Ribera.

    Jo et port dos llibres de contes o relats curts que fa temps que vaig llegir i em van agradar força.

    “Taula reservada” de la Dolors Borau Deia en la meva ressenya “Cada lector escollirà la seva història, i la seva tria serà la bona, perquè els gustos i les sensibilitats són infinites, com infinites són les taules que cadascun tenim reservades.”

    “Jocs de llit” d’en Llorenç Puig. “Sap combinar exquisidament un humor fresc i saludable amb un erotisme fresc i juganer.”

    Bon cap de setmana!!!

    ResponElimina
  3. Quadern de mots,
    Encantada que puguis aprofitar la llista! Jo també aprofito les teves dues recomanacions, que incorporo a una llista interminable de lectures, totes desitjades!
    Una abraçada enorrrme,
    SU

    ResponElimina
  4. Imperdonable! Em deixava la Rodoreda i el meu amic Perucho. Ja ho sé, ja ho sé, que són molt vistos, però insisteixo en el meu classicisme "modern". I una miqueta d'Italo Calvino...? I quatre cosetes de Txèkhov? I un polsim de Poe...?

    Inacabable.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Conxu Miquel! Vols dir que no ets un pUfessional de les recomanacions?
      Gràcies amic!
      SU

      Elimina
  5. Hola!
    T´ESTIMO SI HE BEGUT i NO HI HA TERCERES PERSONES de l´Empar MOLINER. Irònica, divertida, per passar una bona estona amb uns bons contes.

    Els contes de la TINA VALLÈS són excel.lents, per mi.

    Imma C.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les recomanacions i per passar per aquí, Imma C.!
      Relacionada amb la teva recomanació de la Moliner hi afegiria una de les "sedes mestres", la Dorothy Parker.
      I sí, la Tina s'ha de llegir, i tant!
      Petons i abraçades lectores,
      SU

      Elimina
  6. ... i... Cortàzar "El perseguidor"... Borges "El Aleph"... Cheever "El nadador"... Hemingway "Los asesinos"... Kafka "Un médico rural"... Saki "El cuentista"... i Kawabata "Sin palabras"... Mishima "La perla"... Pedrolo "Urn, de Djln"... Monzó "Dos rams de roses"... Espriu "Quasi-conte anglès d'Athalia Spinster"...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em trec el barret, digue'm ariadna! Això sí que és filar prim...
      Moltíssimes gràcies!
      Abraçada màxima!
      SU
      PS. Penso molt en tu, cada dilluns, quan vaig a les sessions al curs d'edició, com neix un llibre...

      Elimina
  7. ... moltes gràcies, Su: ja ens explicaràs com et va el curs!...

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Club de lectura: m'agrada

Revista Rosita

Club de lectura virtual de «Dies de memòria 1938-1940. Diari d’un mestre adolescent»