Tallers d'escriptura

El fet d’assistir a cursos i seminaris, on he rebut les sàvies lliçons de David Plana, Sergi Pompermayer, Sergi Belbel, Carles Batlle, Enric Nolla, Mercè Sarrias, José Sanchis Sinisterra... m’ha permès tenir una certa noció de què s’ha de fer i què no s’ha de fer quan vols conèixer i aprofundir en el procés de l’escriptura.

Què fa falta per fer un taller d'escriptura? 
Un mínim de 7 persones (i un màxim de 12), que tinguin un especial interès en:
Escriure... a classe i a casa.
Escoltar... amb atenció, els textos de la resta de companyes i companys.
Comentar... els treballs i fer aportacions per tal de millorar-los.
Reescriure... els seus textos (si fa falta i ho consideren oportú).

Quin és l'objectiu del taller? 
Passar una estona entretinguda i, sobretot sobretot, que cada dia tinguem més ganes de llegir... i escriure!
Generalment, els tallers d'escriptura estan concebuts en sessions d'1 hora i mitja de durada i organitzats en 10 sessions, que acostumen a coincidir amb els diferents trimestres de l'any.

Quins són els tallers d'escriptura de Llegeixes o què!? 

ESCRIURE COM UN JOC:
CONEIX EL PROCÉS DE L’ESCRIPTURA
Un cop hem perdut la por al paper en blanc, l’objectiu d’aquest taller serà conèixer quines són les pautes del procés creatiu. Respondrem totes les preguntes que donen sentit als nostres textos literaris i reflexionarem sobre el procés de l’escriptura.

INICIACIÓ A L’ESCRIPTURA DRAMÀTICA:
MONÒLEG I DIÀLEG
Aquest taller està pensat per compartir treball, lectura i escriptura. Una escriptura dinàmica, que ens donarà agilitat. Mitjançant jocs d'escriptura arribarem a comprendre com s'estructuren els principis fonamentals de l’escena teatral. Analitzarem el funcionament de les diverses modalitats dialogals, la veu del personatge i l’estructura profunda dels monòlegs.

LABORATORI CREATIU D'ESCRIPTURA:
LLEGEIX I ESCRIU
A partir de la lectura de textos literaris de diversos gèneres (narracions, poemes, textos teatrals, etc.) experimentarem els diferents processos d’escriptura. Un espai obert a la creativitat literària sense límits.

PRIMERES PÀGINES:
ESCRIURE A PARTIR D'ALTRES TEXTOS
L’objectiu d’aquest taller serà escriure històries a partir de les situacions, els personatges, l'estil... que ens plantegen les primeres pàgines d'algunes obres de la literatura contemporània catalana i mundial, alternant també gèneres literaris diversos.

LLEGIR I ESCRIURE EN CATALÀ: APROFUNDIMENT DE LA LLENGUA A TRAVÉS DE LA LITERATURA
L’objectiu d’aquest taller serà aprofundir en el coneixement de la llengua catalana (escrita i parlada) a través de la lectura de fragments d'algunes de les millors obres de la literatura catalana. Treballarem la llengua catalana a partir de la lectura de textos literaris de diversos gèneres (narracions, poemes, textos teatrals, etc.).

EL GUST PER LA LECTURA:
OBRES DE LA LITERATURA CATALANA D’AVUI
L’objectiu d’aquest taller serà conèixer l’obra d’alguns dels millors –i potser no prou coneguts– escriptors catalans del moment. A partir de la lectura d’alguns dels seus llibres ens acostarem a la seva personalitat i estil.

EN ALTRES PARAULES:
PARLEM DE LA TRADUCCIÓ I D’OBRES TRADUÏDES AL CATALÀ
L’objectiu d’aquest taller serà apropar-nos a la feina “silenciosa” dels traductors d’obres literàries en llengua catalana. A partir de la lectura d’alguns dels seus llibres traduïts ens acostarem a l’obra i personalitat dels millors autors estrangers, preferentment contemporanis.

Tallers d'escriptura realitzats: 

2012-13, al Centre Cívic Matas i Ramis de Barcelona:
Laboratori creatiu d'escriptura: (3 tallers de 10 sessions).

2012-13, als Lluïsos de Gràcia de Barcelona: 
El gust per la lectura: (2 tallers de 3 sessions).

2012-13, al Casal Font d'en Fargues de Barcelona:
Escriure com un joc (2 tallers de 10 sessions).

2011-2012, al Centre Cívic Matas i Ramis de Barcelona:
Escriure com un joc (2 tallers de 10 sessions).
Iniciació a l’escriptura dramàtica (3 tallers de 10 sessions).


Entrades populars d'aquest blog

Club de lectura: m'agrada

Revista Rosita

Club de lectura virtual de «Dies de memòria 1938-1940. Diari d’un mestre adolescent»